La ştrand

21:11

Am fost azi la ştrand cu tata şi cu fetele. Pentru Anda e prima sesiune de plajă din viaţa ei şi a fost absolut înnebunită. Tata avea o lotiune de plaja cu nişte ingrediente care au băgat groaza în mine (doar protectie chimica, factor 50). Aveam si untul de shea dar a fost atât de soare încat mi-a fost teamă să rămân la FPS 6, mai ales că am citit că sub 12 totul e apă de ploaie. Ne-am aşezat însă la umbră cu un şezlong închiriat cu 2 lei pe oră şi ne-a bătut briza Oltului. Să tot trăieşti aşa.
A mâncat gogoşi americane cu cocos şi cu fructe de pădure zuza mea, în rest lăptic. Când am ajuns lângă bazin a început să cânte: apa! apaaa! şi a chirăit atât de înalt cum numai ea ştie s-o facă în anticiparea unei activităţi încântătoare. Am împrumutat colacul mătuşii Raluca, că tati zicea că alea de vânzare pe loc sunt neserios de scumpe, şi am înotat amândouă o grămadă. Din raţiuni de siguranţă a trebuit însă să ma ţin unde ajungeam cu picioarele la fund. Apa e foarte sărată şi, dacă şi-ar fi dus mâinile la ochi, s-ar fi stropit sau mi-ar fi alunecat ar fi trebuit sa ies foarte repede pe mal. Era alunecoasă ca un peşte aşa dată cu cremă. Până la urmă, s-a şters puţin la ochi iar eu am profitat şi am scos-o din apă pentru că mai avea puţin şi adormea acolo.
La duş, deşi apa era rece şi adulţii care se curăţau de sare gemeau din cauza diferenţei mari de temperatură, iarăşi n-a avut nicio treabă. Am schimbat vreo două duşuri apoi i-am invadat şi pe tati cu Ralu. Aşa era de încântată, încât nici n-a observat când am dispărut 3 minute pentru o convorbire scurtă. Abia la întoarcere am văzut că mă căuta. Tata a stropit-o în joaacă, apoi a pus-o scurt sub duş de două-trei ori ca să lase sarea şi să se acomodeze, asta a fost tot!

La somn cred că a avut o ţâţă cam sărată deşi m-am spălat sârguincios de mai multe ori :). La început a fost suprinsă dar somnul şi setea au învins. 

Am reuşit s-o culc sub salcie, pe malul râului, apoi la trezire am lasat seylongul la centrul de inchiriere şi am schimbat locaţia mai spre ieşirea ştrandului, lângă bazinul de copii. Abia a stat s-o dau cu cremă pe umeri. La intrarea în apa eu am facut scandal ca e receeee iar ea n-aavut nicio treabă. Acum trebuie să mărturisesc că am intrat în apă dulce, deşi acasă am zis că nici moartă n-o las acolo. Voiam să merg la apă sărată din nou, dar asta a fost cumva în druum şi era curată. Ştiu că nu-i o scuză, că ciupercile sunt invizile dar am mai avut un motiv. După prima incursiuneîn apa sărată, bubiţele de căldură din spatele genunchiului s-au cam înroşit şiar fi usturat-o. Asta a păţit Ralu cu ale ei, care arătau la fel. Iar bebelina chiar voia să fugă în apă. Văd că deocamdată nimeni nu are nimic. Tata mi-a yis că a vazut cum iau probve foarte des de la fiecare bazin, la câteva zile. În plus, în centrul său, este o ciupercă unde curge apa încontinuu şi era foarte limpede, iar eu am stat mai mult pe-acolo.

Sunt tare încântată de cum a reacţionat la apă, parcă avea înotul în sânge. Am văzut mişcările de bază la ea dar cred că a intervenit şi o oarecare confuzie pentru că mişcările cu care poţi înota în apă sărată şi în apă dulce sunt tare diferite. Uitasem şi eu cum e la apă sărată, era să fac o tumbă :).

Normal că n-am nicio poză cu un cur rotund iţindu-se prin apă sau cu picioruşe înotând sau cu guriţa până la urechi sau cu o limbă scoasă de atâta plăcere dar sper că mi-am lipit imaginile asta de retină pentru toată viaţa. Ah, copiii mici sunt delicioşi!

You Might Also Like

0 comments

About Me