Reclama - tortura noastră şi sufletul comerţului cu de-amanutul

12:20

Vedeţi voi, poate v-ati mai dat seama din postarile mele, eu nu sunt o gospodina model, nu sunt o mama model, nu sunt un model si nu-mi doresc sa fiu. Sunt un om mai tolerant de cand am un copil mic, mi-am mai ingropat cinismul, sarcasmul si intepaturile verbale (asta pentru ca n-am mai avut timp sa ma ocup de ele, dar de fap am observat ca sunt la fel de disponibile ca pe vremuri) si, in plus, am cautat intotdeauna sa ma feresc de ridicol. Ridicolul nesimtirii, al nestiintei, al relamelor tampite cum sunt alea la detergenti. 
De ultimele nu prea ai cum sa te feresti. Astia - copywriteri parca? - se gandesc numai la cum sa mangaie orgoliul de gospodine cand fac o "noua" reclama la detergenti.

Cum am avut revelatia asta? Pai din vina Zuzulinei am gresit un click si am nimerit la... atelierele Tide. Dar nu direct pe site ci intr-un sondaj de opinie. Cum, dintr-o slabiciune profesionala, ii las pe operatorii de interviuri sa ma tortureze de fiecare data (e simplu si cat se poate de egoist: am fost si eu in pielea lor cand eram mica, sa mai fac un ban), mi-am extins inconstient tendinta masochista si online, asa ca nu dau mereu skip cand ma intreaba cineva ceva.

Dar astia au facut-o lata. Am impresia ca isi imagineaza ca toti oamenii care spala rufe la masina n-au in cap decat rufe nesperat de albe si dorinjta de autosacrificiu atat de bine implantata undeva sub un cerebel obosit incat subiectii aia nu fac decat sa suspine asteptand ca cei din jur (Membrii Familiei) sa observe abnegatia cu care bovinele astea spala si calca rufe ca sa le fie lor bine. Doamne fereste, femeile care spala si calca din placere nu sunt bovine, dar reclamele astea par sa se adreseze unor bovine, nu unor oameni dotati cu un oarecare grad de intelepciune si simti critic. Ca unii si unele sunt mai intelepti-cultivati sau altii si altele mananca seminte si asculta manele pe tilifonul ala zgariat lasat mostenire de fratele care imbarliga pe la colturile blocului, nu cred ca are importanta in contextul asta.

Eu nu cred ca exista genul asta de mama eroina careia sa ii fie adresate randurile de mai jos. Si nici cele care tocmai trecusera (alea erau o capodopera, astea "lipite" aici sunt niste imitatii palide, va rog sa ma credeti).


Desigur, nu imi arog drepturi de autor pentru cele ce urmeaza. Firma care face publicitate marcii Tide este proprietara lor si va ramane pe vecii vecilor, a(d)min!!




Care din afirmaţiile din lista de mai jos consideraţi că descrie cel mai bine obiectivul dv. general atunci când vă ocupaţi de hainele lavabile din garderoba dv. şi a familiei dv.: sortarea rufelor, tratarea prealabilă a murdăriei şi a petelor, spălarea, călcarea rufelor, împăturirea şi punerea la loc? Vă rugăm să citiţi toate afirmaţiile pe îndelete şi cu atenţie şi apoi să alegeţi numai una dintre ele. (Puteţi alege doar un singur răspuns.)

















You Might Also Like

0 comments

About Me