Masmi

13:29

De data asta nu mai este coşmarul din f arfurie, este coşmarul de af fi femeie. Oooops, nu vă opriţi, nu e o postare antibărbaţi, vă jur! 



Şi nici nu sunt supărată pe careva sau pusă pe scandal. Dacă eşti bărbat, arată-i acest articol prietenei sau soţiei tale sau fă-i cadou lucrul de care vorbesc mai jos. Îi vei schimba viaţa destul de mult, cred eu. 


În zilele cand ni se aminteste cu cea mai mare insistenta ca suntem femei totul pare să meargă anapoda. Ghionturi, strângeri, nervi, oboseală, mancat compulsiv şi uneori - unde e cazul - mai putin lapte-n ţâţă, toate sunt semne că în interiorul nostru e furtună.

Mai mult, parcă totul în jurul nostru e făcut să îţi amintească faptul că e o perioadă neplăcută şi chinuitoare şi că se repetă, cum altfel, decât periodic. Asta poate pentru majoritatea dintre voi, pentru că eu sunt o neregulă pe două picioare. M-am interesat, m-am lăsat răsucită pe toate părţile şi am aflat că sunt întreagă şi sănătoasă, dar că că aşa sunt eu. Cireaşa de pe tort a fost că, în aceste condiţii care păreau atât de neprietenoase pentru un copil, acesta a apărut bine merci şi este chiar motivul pentru care vă mediocrizez în perioada asta. 

Ei bine doamnele mele, puse cap la cap, eu nu am foarte multe experienţe de-astea feminine, dar ce-am avut până acum este edificator, am trecut prin tot ce se poate imagina. Drept consecinţă, eu nu suport absorbantele. Când sunt nevoită să apelez la aşa ceva mă simt ca trasă pe roată. Literalmente simt că-mi e învelit fundul intr-un celofan captuşit cu o peliculă uşor acidă. Ce surpriză a fost să port unul, aşa, pe nepusă masă, care îmi dădea impresia că mă aflu sub protecţia lenjeriei mele preferate: bumbăcioasă, moale şi atoateresprătoare. 

Am folosit always ca o proastă după ce am născut, deşi toată lumea spune NU absorbante după naştere!!!!. Am recurs la ele pentru că a trebuit să fac un drum lung cu maşina după ce am părăsit spitalul şi mă simţeam prost să murdăresc totul în jurul meu. Mi-am amânat vindecarea cu vreo două spătămâni, am trecut prin nişte chinuri pe care nu le doresc nici celei mai neussuferite persoane din lume. Am revenit la acele meşe din maternitate dar prea târziu. Am descoperit şi Libresse sensitive, căptuşite cu ceva care era mai mult bumbac şi diferenţa faţă de pameprsul femeilor a fost mare. Dar, imediat ce a fost cazul, eu m+am întors la tampoane interne, care în majoritatea timpului nu se simt. 

Am impresia că always pentru femei e ce e pampers pentru majoritatea părinţilor. Pur şi simplu nu există alternative. Până şi toate scutecele de unică folosinţă la noi se numesc pempărşi. 

Ce surpriză pentru mine să port o bucată de material subtire şi răcoroasă, cu adeziv de calitate şi care pare să facă faţă intemperiilor chiar foarte bine! 

Dar ce surpriză a fost să descopăr că până şi culmea confortului meu de până acum era ceva are un termen de comparaţie faţă de alte produse naturale, bio şi organice. Mă rog, să vă spun drept, în domeniul ăsta etichete de bio şi organic mă lasă rece, mă interesează mai mult ingredientele în sine. Dar când a apărut anunţul că se testează aşa ceva am zis ok, de ce nu, chiar căutam alternative. 

Căutam alternative din cauză că în prospectul ob-urilor mele există un capitol întreg şi foarte lung dedicat SIndromului Şocului Toxic. Un fel de şoc anafilactic, daca înţeleg bine. E ca şi cum aş trece strada pe roşu ca să fac o cură de adrenalină şi ca să calulez pe viu probabilitatea ca fetiţa mea să rămână fără mamă. Încredibil, nu? Se pare că folosind un produs de toaletă eşti practic cu un picior în groapă cinci zile pe lună. 

Echivalentul numit MASMI e făcut integral din bumbac. Nu e albit cu clor, nu are vâscoză în compoziţie (deci de-aia aveam eu impresia că până şi alea de uz intern sunt de plastic!!!). Nu are dioxină, nu favorizează apariţia mirosurilor pentru că e foarte prietenos cu pielea şi nu dă senzaţia aceea eneevanta că ţi se schimbă ph-ul de la o oră la alta. Se aplică uşor, pentru că fiecare drăăcie vine într-un dispozitiv din carton, uşor de manevrat. La primul a fost puţin ciudat dar al doilea m-am simţit ca o mică expertă. 

Fac faţă lejer unei prime zile dureroase şi nervoase. Pe mine unul m-a ţinut lejer 4 ore, deci din punctul acesta de vedere sunt egale cu produsele de toaletă convenţionale. Plus că nu ştiu dacă a observat şi altcineva, dar la ob cel puţin bagi un sticks şi scoţi o monstruozitate. Masmi rămân la fel şi tot fac faţă scopului pentru care au fost create fără să se expandeze. Me likes it! 

Nu am apucat să testey protecţiile zilnice, dar am văzut că au o ţesătură aerată deasupra celei care cred că absoarbe. Sunt convinsă că fac faţă extraordinar de bine ziloelor când facem un drum lung şi nu ne putem chiar preyenta ca nişe flori aşa de des cum ne-am dori, de exemplu. În general, eu m-am ferit de protecţii zilnice deoarece încurajau micozele. Doctorul meu ginecolog chiar m-a avertizat că protecţiile zilnice sunt o pacoste. Dar dacă Masmi sunt la fel de prietenoase precum absorbantele, merită să le aveţi în vedere la următoarele cumpărături. Pentru că e vorba cu adevărat de un strat protector, fără chimicale şi fără infuzie inutilă de căldură şi umezeală. 
Nu costa mult mai mult faţă de ob, văd ca sunt 18 lei 16 bucăţi. Dar credeţi-mă sunt mult mai confortabile.

Pe mine m-au convins. 

Şi aceste mostre m-au convins să încerc şi spaima mea, un absorbant. V-am povestit deja ce senzaţie incredibilă am purtându-le. Mai vreau să adaug un lucru: Dacă şi Anda mea a resimţit la fel de mult diferenţa între un scutec convenţional de unică folosinţă (şi eu am cumpărat numai ce a fost mai prietenos!), eu încep să mă simt extrem de vinovată acum pentru neajunsurile pe care i le-am făcut în ciuda bunelor mele intenţii când ea era mult mai mică decât este acum, când pur şi simplu nu se dă voie să îi punem scutece de plastic. 

Am uneori impresia că producătorii ăştia mari, în loc să creeze lucruri care să ajute confortului, îţi dau puţin câte puţin,picătura chinezească. Puţin disconfort în fiecare zi, de la prima zi de când te-ai născut, parcă pentru a deveni un labil psihic numai bun de manipulat când vei fi mare. Pentru că stresul submineayă capacitatea de discernîmânt. Practic, dacă tu nu ai cunoscut decât o viaţă chinuită nu ai cum să-ţi direşti o viaţă mai uşoară, mai bună sau mai centrată pe respectul de sine. 

Parcă în viaţa asta toate medicamentele trebuie să aibă efecte secundare care să fie tratate de alte medicamente, care la rândul lor trebuie la un moment dat antidotate de diverse tincturi, unguente, probiotice şi alte produse care ne fac viaţa mai uşoară. De ce să mănânci raţional când poţi băga în tine orice mizerii apoi poţi să iei Colebil (de altfel un medicament foarte OK când nu se foloseşte drept pavăză pentru mâncatul compulsiv)? De ce să nu foloseşti always şi geluri pentru igiena intimă, ca apoi să foloseşti tot felul de serveţele cu acid lactic, creme antimicotice şi parfumuri, în loc să foloseşti la nevoie de la început un material mai prietenos cu pielea ta? Si teribil de subtire?

You Might Also Like

7 comments

  1. Si eu detest always-urile si altele de genul, asa ca a fost usor sa ma hotarasc sa folosesc scutece din bumbac pentru copil. Si nu regret alegerea. Tot uitandu-ma pe site=uri de scutecit, am descoperit si absorbantele din bumbac, si Mooncup, si am fost fericita. Mai sunt si alte alternative, de ex natural sponges.
    uite aici de ex: http://www.femininewear.co.uk/
    Eu folosesc Mooncup. E o cupa din silicon, nu e pericol de soc toxic. Si o folosec in combinatie cu absorbante externe din bumbac, pentru siguranta. Asa nu am nici mult de spalat, cum ar fi daca as folosi numai aborbantele. Iar absorbantele din bumbac le folosesc tot timpul, ca na, e nevoie... Si le spal la masina la un loc cu restul hainelor. And it feels good :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mooncup is MY love :). Am purtat-o dor o singura data, si nu m-as mai intoarce la nici un fel de absorbante. adio uscaciunii, pentru ca un tampon intern nu absoarbe doar sangele menstrual. Sunt super fericita si ma bucur ca pot sa fiu mobila si linistita si la gandul ca nu mai arunc nimic in mediu - in afara de sangele (biodegradabil) si apa cu sapun cu care ma spal pe mine si pe mooncup :)

    fie ca alegem tampoane externe refolosibile, interne refolosibile sau interne/externe de tip masmi, fara toate acele chimicale de care povestesti tu, este un pas inainte. Catre protejarea noastra si a naturii.

    bravo, felicitari pentru alegerea ta!

    RăspundețiȘtergere
  3. http://organicka.ecosapiens.ro/cupa-menstruala/ poate asta te inspira :) e ceea despre care zice si ladeia mai sus

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci pentru feedback. Stiam alternativele dar nu m-am ocupat niciodata indeaproape de asta pentru ca... la mine se intampla rar si uit complet de ele pana cand am nevoie. :)

    Dar ganditi-va la faptul ca majoritatea femeilor folosesc tampoane de plastic si sunt adeptele "moderatiei" - trendul ala care spune, de exemplu, "stiu ca are e-uri, dar chiar nimic sa nu mancam" :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Metodele astea pt mine inseamna a te intoarce la a purta carpe, ...iar cu always nu am avut nici un fel de problema si nu m-au incomodat in nici un fel...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu inteleg niciodată de ce, imediat când apare o alternativă mai sănătoasă la orice, se găseşte cineva să spună că nici produsele convnţionale nu i+au creat lui-ei probleme? Ăsta e un review nu o statistică. In alta ordine de idei tampoanele arata efectiv la fel, ba chiar mai bine decâtcele conventionale. Suntmai comod de folosit, se lipesc bine - unde e cazul - şi nu ajung să acumuleye atâtea mirosuri precum celelalte pentru că nu sunt plastifiate şi înmagazinează căldura şi umezeala în acelaşi mod bolnăvicios.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

About Me