Coșmarul din farfurie (V) - Smântână cu gluten

10:19

Ar fi bine să căscăm ochii la lactatele pe care le cumpărăm. Probabil pentru unii producători e mult mai ușor să cumperi făină decât să smântânești oalele cu lapte pus la prins.


Până și producătorii autentici au pretenția să ne dea produse all-in-one, vezi de exemeplu smântână cu pâine încorporată. Pâinea e în stare latentă, adică ni se dă sub formă de făină, pe care o autolizăm noi, că doar de-aia avem stomacuri, cum să stea ele, dragele, degeaba? Mă rog, asimilăm noi ăia care avem, că unii copii au intoleranță la gluten şi ajung la spital după asemenea aventuri culinare.

Atenție și la ce găsiți în magazin, pentru că acolo făina e înlocuită uneori cu amidon de porumb, care nu iese la testul cu tinctură de iod. Da, nici nu are gluten smântâna cu pricina, ce-i e drept, deci hai să fim mulţumiţi că se gândesc cumva la sănătatea noastră. Mă rog, ideea era că eu una preferam să mi iau amidonul din porumb din mămăiga pe care o serveam oricum lângă smântână, dar asa... mai bine mănânci  smantână goală. Ce dumnezeu, dacă mai pui şi mămăligă e ca și cum ai mânca paste cu pâine.

Să nu te iei cu mâinile de cap? Să nu-ți vină să te întorci la agricultura din epoca de piatră când vezi asemenea nerozi capabili de orice în jurul tău?? Sau să nu-ţi vină să le torni acid clorhidric pe gât (un fel de dinte pentru dinte) ca se chinuiască oarecum la fel cum s-a chinuit copilul din articolul de la început din cauza lor??


edit: sibienii din piaţa noastră vând o smântână care poate fi folosită în loc de plastilină, e foarte grasă. Dar e OK. Am validat testul cu făină - ei bine, aceea s-a înnegrit imediat.

La fel a trecut testul şi cea de la Gusturi româneşti (marca Mega image care se laudă cu produse lactate de la Mărginimea Sibiului). Pentru cea din urmă şi pentru testul cu făina nu am poză doveditoare dar găsiţi tinctură de iod la orice farmacie.  

mergi la coşmarul din farfurie IV

You Might Also Like

6 comments

  1. zumzaie-mi si mie te rog,cum se face testul?
    mersi:)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. :)

    pui cateva picaturi de tinctura de iod intr-o lingura cu smantana si vezi daca se innegreste. Tinctura este galbuie, cam ca in poza mea. Cu cat e mai neagra, cu atat produsul contine mai multe urme de faina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa cum se stie,romanul (si nu numai,probabil)este foarte inventiv.Pacat de sanatatea noastra si la faptul ca nu se gandesc ca si ei(cei care vand asa ceva)pot fi pacaliti la randul lor,cu altele si evident ca asta nu i-ar satisface.Pup fetele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Beatrice mare dreptate ai, si eu ma gandesc la asta cand aud despre asemenea enormitati. Sunt oameni fara scrupule, acum multi ani auzeam ca x-uleasca pune aracet in lapte dupa ce-l indoaie cu apa, in mintea mea de copil vedeam deja cum se lipesc stomacurilor celor care il beau...

    RăspundețiȘtergere
  5. Uf... seria asta de posturi imi da fiori reci...

    Azi chiar primisem si eu un mail despre "sanatatea" din mezeluri... am vrut sa ti-l forwardez, dar n-am gasit niciunde o adresa de mail... daca il vrei, scrie-mi pls pe adresa mea, de la comentariul de aici...

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Carla, din pacate nu e ca pe wp, nu-ti pot vedea emailul.

    Al meu e insa buneasca at gmail . com. Chiar te rog sa-mi trimiti ce ai primit si tu.

    RăspundețiȘtergere

About Me