highlists

Unelte ajutătoare pentru evaluarea suptului și a posibilelor probleme în alăptare

În unele zone este greu de ajuns la un consilier în alăptare. Puteți întotdeauna discuta cu cineva, dar vă copiez mai jos câteva trucuri ut...

vineri, 9 septembrie 2011

Despre multivitamine şi alte trucuri sănătoase din dietă

Între noi fie vorba, a  mânca sănătos a început să capete atâtea nuanţe încât sunt convinsă că totţi suntem confuzi şi ne mirăm că, deşi mâncăm sănătos, ajungem să avem tot felul de carenţe alimentare, să ne simţim obosiţi deşi ne numărăm caloriile, facem relativ multă mişcare şi avem grijă să mai şi dormim. Zicem noi.

De somn nu mă leg, îmi amintesc doar că dădusem odată peste nişte explicaţii care sunau logic şi care povesteau că de fapt nu dormim destul şi în niciun caz cum trebuie. Poate cu altă ocazie voi scrie ceva, dar nu mă grăbesc, deja până acum toate familiile cu copii mici ştiu că mămicile nu dorm ca la carte. Nu au cum, cartea se schimbă odată cu maternitatea. 

Mă leg însă din nou de nutriţie. Am găsit aici o colecţie de sfaturi utile şi care nu se potrivesc în peisajul articolelor despre hrana sănătoasă. Tocmai pentru că sunt spărgtoare de tipare aş vrea să le traduc ca să rămână şi cititorilor de limbă română măcar o menţiune la această alternativă de alimentaţie. Aşadar, articolul nu-mi aparţine, eu sunt un umil traducător. 

Dietă pentru maternitate. Ce trebuie să mâncăm când ne pregătim să concepem şi în timpul sarcinii şi alăptării

  • de la animale crescute cu iarbă: 
    • ouă, unt, smântână, ficat, alte organe
    • grăsime de porc, raţă, gâscă, găină
  • peşte: icre, ficat de peşte, ulei de ficat de peşte, carne de peşte şi fructe de mare 

Ouăle de păsări hrănite natural conţin vitaminele A şi D. În China ouăle sunt mâncare sacră. O chinezoaică însărcinată sau care alăptează mănâncă până la zece ouă zilnic, dacă şi le permite. 

Chinezii recunosc că ouăle sunt mâncare pentru creier, o asigurare că copilul va creşte inteligent dacă primeşte nutrienţii adecvaţi prin intermediul dietei prenatale a mamei sau prin laptele acesteia. Sally Fallon Morell explică: "la fel, untura de urs era un aliment foarte important la amerindieni. Dacă un cuplu nu putea concepe, trecea pe o dieta pe baza de grăsime de urs, timp de o lună nu mâncau altceva. Funcţiona întotdeauna" .

Cuplurilor moderne care încearcă să conceapă le recomandăm să adopte echivalentul unei diete pe bază de untură de urs: să mănânce multe alimente din lista de mai sus, atât din animale hrănite natural cât şi produse din peşte, înainte să apuce să cheltuie mulţi  bani pe tratamente de fertilitate.
Resurse utile (clic pe titluri): 

Despre vitaminele prenatale: 

Unul din suporterii noştri mi-a cerut un feedback despre aceste vitamine prenatale, iar eu i-am forwardat această întrebare lui Sally Fallon Morell, preşedinta Fundaţiei Weston A. Price: 

"Noi nu recomandam suplimente prenatale. Pentru început, acesta cu pricina numşte carotenoizii vitamina A (ceea ce nici nu sunt de fapt şi care pot fi foarte periculoşi) şi coţine EPA, substanţe care interferează DHA şi AA. Femeile însărcinate ar trebui să urmeze indicaţiile noastre cu privie la dietă şi să consume un ulei de ficat de cod de calitate. 
Toate cele bune, 
Sally"

Un alt răspuns privind vitaminele în general: Sally Fallon Morell consideră aceste afirmaţii ca fiind "perfecte": 

"Sunt foarte circumspectă în ce privete suplimentele alimentare cu multivitamine, minerale şi aminoacizi. 

[Nota mea: aminoacizii sunt baza, moleculele mai simple necesare construcţiei proteinelor. Ei sunt în număr de 22 şi organismul are nevoie de absolut toţi pentru a-şi construi proteinele necesare. O parte, aproape întotdeauna încompletă, se găseşte în plante )excepţe face soia). Produsele de origine animală conţin proteinele complete, adică toţi de 11 de aminoacizi esenţiali. Am mai scris despre asta pe scurt aici].

Majorităţii pacienţilor mei nu le recomand niciodată. Le sugerez doar să îşi revizuiască dieta complet. Odată complet implementată dieta corectă. deficienţele nutriţionale pur şi simplu dispar, întrucât corpul ştie singur ce are de făcut cu vitaminele, mineralele şi aminoacizii atunci când aceştia sunt absorbiţi din mâncare. Când însă vin din suplimente, amoritatea acesor substanţe este sintetică. Substanţele nu vin împreuncă cu co-factorii potriviţi. nu se ţin de mână cu prietenii care trebuie, aşa încât corpul nu le recunoaşte. .Şi, pentru majoritatea suplimentelor alimentare de pe piaţă, rata absorţiei este foarte mică." -- Natasha Campbell-McBride, MD, MMedSci (neurologie), MMedSci (nutrition) (citeşte aici).

Ca să spunem aşa, multivitaminele sunt create "în afara contextului" - iar noi recomandăm să ne hrănim cu nutrienţi cât ai apropiaţi de forma lor naturală. 

"[Mai] găsiţi ceva ce seamănă a declaraţie aici. Dar noi nu recomandăm multivitaminele. Sally"

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu