Despre relactare - II

23:02

Didinuşka:


Ce n-am facut / din ce unghi să te holbezi mai bine la drobul de sare


Nu am pus copilul la sân. “cea mai eficientă pompă”. De la pompa manuală aveam mameloane bine formate. Pe ultima sută de metri, am insistat cu ataşarea la sân şi omuleţul a reuşit să salveze sânul drept. Celălalt era deja în picaj continuu, de consistenţa unei pietre.

Cea de-a doua mare greşeală a fost că am crezut orbeşte în pompa manuală. Oricât ar fi de performantă, fie că este manuală sau electrică, nu cred că există vreo pompă care să scoată şi “ultima picătură de lapte”, cum face copilul. Mâna mai reuşeşte lucrul ăsta. Mâna simte, degetele ştiu cum să apese eficient şi unde să insiste.  Mâna nu agresează şi nu traumatizează.  În ciuda febrei, a frisoanelor, a somnolenţei, a săgeţilor de durere care străpungeau fără milă sânii, scoteam cantităţi impresionante de lapte cu ajutorul pompei manuale. Tardiv, am încercat fără succes să mă mulg manual. Durerile erau atât de puternice încât numărul lacrimilor erau mai multe faţă de picăturile de lapte strânse.

În rest, am urmat conştiincios toate sfaturile şi nici până în ziua de azi nu ştiu dacă am accelerat sau încetinit drumul către abcesul mamar: comprese fierbinţi, comprese reci, comprese cu foi de varză, cu tărâte, gheaţă, unguent cu propolis, cu gălbenele.

Incizia / după faptă şi răsplată

Am amânat cât am putut de mult incizia. M-am internat cu febră 39,9, 19.000 de leucocite, nodul cât pruna format în interiorul subraţului, dureri puternice extinse de-a lungul întregii mâini stângi. Din sânul stâng, tare ca piatra, ieşeau numai picături de puroi. În ziua următoare, când leucocitele au ajuns la 22.000 m-au chemat să mă examineze (cel puţin aşa ştiam eu) şi m-au incizat. Odata cu incizia am primit bonus ablactarea.

Ce presupune o incizie / inchiziţia timpurilor moderne

Xilina, anestezic local, folosit şi în stomatologie se injectează în sân. Se alege locul inciziei, se taie şi se scoate puroiul. Prin presarea sânului şi, dacă este nevoie, cu ajutorul unui deget introdus in interior. “gaura” rămasă se umple cu o meşă (o bucată lungă de tifon). Până la vindecarea sânului, pansamentul se schimba zilnic, meşa veche fiind înlocuită cu una nouă. Pe viu. Fără anestezic. Noroc că nu e diferenţă mare între a fi folosit anestezicul sau nu. Odată ce ai simţit un deget plimbându-se circular în interiorul sânului, schimbarea unui pansament ţi se pare “o copilărie”. Sânul este unul dintre cele mai sensibile organe ale trupului. Doare, dacă din greşeală te loveşti sau dacă se întâmplă să te muşte copilul în timpul suptului. Când ai o gaură în sân, durerile sunt atroce. Orice ai face, în orice poziţie ai sta. Când mănânci, când vorbeşti, când închizi ochii şi vrei să dormi, când respiri.  

Din culisele spitalizării / na-ţi-o frântă, că ţi-am dres-o

Printre medicamentele luate acolo, în plină ablactare, s-a numărat şi metoclopramidul. Recent am aflat că această pastilă produce printre altele şi hiperprolactinemie. Am încetat să mă mir de ce a fost nevoie să iau 10 pastile de bromcriptina (doză maxim admisă) şi 4 tablete de dostinex (2 maxim admise) pentru întreruperea lactaţiei. Un cocktail exploziv de efecte adverse.

You Might Also Like

2 comments

  1. ...Pe mine m-au invatat sa ma mulg tot cu mana la Ploiesti...si a fost bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iuliana eu abia dupa doi ani am reusit sa ma mulg corect cu mana :))

    RăspundețiȘtergere

About Me