Unelte ajutătoare pentru evaluarea suptului și a posibilelor probleme în alăptare

11:59


În unele zone este greu de ajuns la un consilier în alăptare. Puteți întotdeauna discuta cu cineva, dar vă copiez mai jos câteva trucuri utile pe care le-am postat mai demult într-un grup de sprijin în alăptare. Nu trebuie să fii expertă ca să reușești să alăptezi. Mult succes!



  • pentru supt eficient


  • pentru atașare corectă este util clipul făcut de ameda; cu toate ca nu e perfect (e totuși un producător de itemuri care pot interfera cu alăptarea), e foarte explicit iar la final vă invit să fiți atente la mișcarea cu care mama ajută copilul să păstreze atașarea la sân:

și



Aceasta este o demonstrație cu un bebeluș de doar două zile (cu Dr Jack Newman) 




Ghidul vizual de alăptare al dr. jack Newman - de văzut și revăzut.






  • pentru compresia sânului






  •  atasarea la un mamelon plat sau ombilicat: vedeti poza despre cum se apuca sanul in primul coment
 
I se spune de multe ori ”manevra sandviș”. Ca să reușești să atașezi un copil așa sânul trebuie să nu fie angorjat (tare) De asemenea, ar fi util să il aplatizați fie mai de sus fie mai intr-o parte. Dacă țineți mâna unde vedeți degetul mare în poză, bebelușul nu se va putea atașa la sân, fiindcă acolo stă bărbia copilului. 


You Might Also Like

8 comments

  1. Buna ziua!
    Am o fetita de 6 saptamani si 4 zile. O alaptez exclusiv la san dar ia foarte incet in greutate. In primele saptamani sugea foarte putin asa ca ma mulgeam si ii dadeam suplimentar cu lingurirmta pana a mai prins forta. Am nascut-o pe 20.02.2015 cu 3100 gr si am plecat din maternitate peste 3 zile cu 2970 gr. In maternitate i s-a dat supliment cu lingurita de lapte praf pt ca am nascut prin cezariana si in primele 2 zile a avut nevoie de supliment. In a treia zi de viata o alaptam exclusiv la san pt ca am beneficiat de rooming in. In momentul de fata are 3990 gr si este cam putin. Se trezeste ziua destul de des, uneori sa suga, alteori nu dar adoarme repede la san si cum o pun in pat cum se trezeste. Mi-e teama ca in conditiile date o sa mi se recomande sa trec pe lp. I-am dat de cateva ori cu biberonul lasat mamei mele, lapte proaspat muls, cand a trebuit sa plec pentru 3 ore de acasa. Nu a refuzat sanul apoi deci nu au fost probleme din punctul asta de vedere. Dar ma sperie ca ia putin in greutate. In lungime a crescut bine, avea 50 cm la nastere iar saptamana trecuta la masuratori avea 56 cm.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, asigurati-va ca o puneti corect la san, ca inghite eficient (urmariti videoclipurile recomandate mai sus).

      Copiii adorm la san cand scade fluxul de lapte; prin rumare poate fi util sa folositi compresia sanului.

      Va raman la dispozitie pentru orice nelamuriri.

      Ștergere
  2. Acum am depasit problema cu adormitul la san, inghite bine si continuu dar uneori se agita la san si mi se pare ca nu am lapte suficient. In situatia asta dezghet repede de la congelator un recipient cu lapte de la mine si ii pun in biberon dar nu il prea bea, sa zic maxim 40 de ml cu chiu cu vai. Totusi as vrea sa cresc productia de lapte. Daca ma mulg cate putin dupa fiecare alaptare m-ar ajuta? Dupa ce o alaptez am observat ca in 20 de minute nu scot mai mult de 50 ml pe cand in primele 3 saptamani de viata scoteam in 10 minute 150 ml fara probleme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca bebelusa e atasata corect, daca inghite efricient la san si daca folositi compresia sanului, nu aveti nevoie sa cresteti productia de lapte.

      Daca ia bine in greutate si inghite la san nu are sens sa ii dati completare de niciun fel. Mulsul in unele situatii este redundant, incercati totusi sa maximizati cantitatea de lapte pe care copilul o ia sugand direct la san, folosind si compresia sanului sia sigurati-va mai ales ca atsarea este corecta mereu. Daca ia in greutate, totul este bine si greutatile vor fi depasite.

      Ștergere
    2. Va recomand s aluati legatura si cu un consilier in alaptare daca aveti nelamuriri privind de modul de atasare la san. Uneori auta o vizita la domiciliu sau - si mai simplu, daca sunteti din bucuresti veniti la o intalnire La leche League.

      Ștergere
  3. Se ataseaza corect, acum la 2 luni jumate are 4700 si s-a nascut cu 3100. Eu cred ca e limite cat de cat normale. Nu se mai agita atat de des la san. Nu sunt din Bucuresti dar o sa caut sa iau legatura cu un consultant in alaptare totusi. Sunt din Bacau, nu cred ca gasesc la mine in oras dar poate in Iasi...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce lucruri interesante! Nu stiam ca si alaptarea poate fi un subiect tabu si ca exista atat de multe chestii despre o alaptare adecvata. Aceste informatii imi vor fi extrem de utile pentru perioada cand voi deveni parinte.

    RăspundețiȘtergere
  5. O combinatie de lucruri interesante si frumoase. Multumim pentru articolele de bun gust si de viata.

    RăspundețiȘtergere

About Me