Pro choice, un termen "overrated"

21:52

Am citit recent acest articol și...
Îmi dau seama că am ajuns departe, ca ființe umane, ca societate, dacă am ajuns să ne punem atât de firesc problema condiționării unor lucruri care țin intrinsec de copiii noștri. Simina și soțul său sunt poate primii bloggeri părinți pe care i-am citit. Cumva îi admiram (îi admir) pentru naturalețe, pentru calmul si (de departe părândul) boem pe care îl emana scrisul lor. Văzându-le evoluția de părinți, considerația ce o arătau mereu față de copii și nevoile lor, nu am bănuit o clipă, ani de-a rândul, că alăptarea ar fi putut fi văzută în casa lor ca un chin. Ce pot spune? Că dacă până și la ei se vede așa, o femeie care nu alege să alăpteze e văzută ca o ciudățenie a naturii.

Așa cum se poate considera că mama are dreptul să aleargă dacă alpăptează, la fel și copilul are dreptul să fie alăptat, cel puțin se poate aplica o logică asemănătoare, nu?

Nu problema alegerii mi se pare stranie, ci faptul că se pune problema să se aleagă asemenea lucruri. Alegem să mergem la baie sau să folosim o sondă urinară? Să mâncăm (ca gest)? Să dormim? Alăptarea este un proces la fel de fiziologic, la fel de firesc precum cele mai sus menționate și nu văd de ce o mamă ar alege deliberat să nu-și hrănească puiul. Rațiuni de ordin economic au născut probabil o percepție nemaiîntâlnită în milioanele de ani în care au trăit femei pe lumea asta.

Îmi doresc din tot sufletul ca mamele să caute sprijin la primele semne când simt o nesiguranță în alăptare. Să existe mulți consultanți în alăptare în care femeile să aibă încredere. Poate așa percepția asupra vieții cu copii se va schimba. Alăptarea nu este dificilă, nu este un calvar. Poate deveni astfel când ni se fură firescul nașterii și al întâlnirii cu copilul. În fond, oamenii încă sunt niște entități biologice și funcționează după niște reguli pe care cu greu le putem nega.

Vă las cu continurea la acest articol. Revăzând videoclipul, îmi dau seama că multe lucruri ce-mi stăteau acum pe limbă se regăsesc acolo. Lipsește, probabil din vina mea, m-oi fi bâlbâit (sau informația era prea hardcore) o porțiune despre componenta imunitară a laptelui matern - si posibil si interventia mea despre carieră - probabil nu era prea pro choice (?). Da, am întins "pro choice" de la problema eternă a avorturilor la alăptare - oh, well...


You Might Also Like

0 comments

About Me