În România, în zilele noastre, la un eveniment cu copii, copiii sunt discriminați

20:58

Azi. Sala Dales. Discriminare. Urât.


La evenimentul Târgul Orășelul Mami, Ana Măiță - președinta asociației "Mame pentru mame" a fost invitată să-și alăpteze bebelușul în alta parte, sub pretextul că alăptarea in public este interzisă.

Mâine, in acelasi loc - Sala Dalles - se va organiza o..... alăptare in public. Daca doriți sa participați, ne vedem acolo. Încercați să vă confirmați prezența trimițând un mesaj lui Rox. La eveniment se vor implica și "Asociaţia pt Naştere Naturală şi Alăptare", presupun că și "Asociația Mame pentru mame" și .. presa așa că doamnelor să faceți bine să vă coafați.

Trebuie să știți că înșiși organizatorii, Sanoma Hearst România - se fac vinovați de un asemenea gest urât. Ei, care scot reviste de parenting, au și un site care (între noi fie vorba) abundă de articole care descurajează alăptarea. Asemenea manifestări, mai ales din partea reprezentanților unei instituții, nu trebuie să/și găsească locul în societatea noastră. E penibil, mai ales când ne gândim că asemenea interdicție s/a produs în cadrul unui eveniment care viya copiii. Rușine.

Evenimentul de pe facebook: click aici.

Editez: adaug povestea scrisă de Ana Măiță:


Dragele mele,

Nu caut senzaționalul și tabloidizarea - dacă aș fi căutat-o credți-mă ăa puteam să mă umplu de bani vânzandu-mi
povestea nașterii pe la tabloide sau emisiuni de scandal. Am încercat însă să o mediatizez într-un mod civilizat astfel încat să trag un semnal de alarmă serios asupra lipsei de opțiuni la naștere și totodată să dau un semnal mamelor și viitoarelor mame că au dreptul la opțiuni și respect în cadrul nașerii. Am inființat Asociația 'Mame pentru Mame' și m-am dedicat trup și suflet promovării drepturilor gravidelor și mamelor.

În acest sens, am fost INVITATĂ de revista Mami și trustul Sanoma-Hearst la târgul organizat de ei pentru gravide, mame și copii din acest weekend pentru a susține o serie de seminarii despre naștere în schimbul cărora ei ne dădeau posibilitatea să ne promovăm fără a plăti stand. În acest cadru, în timpul zilei de Vineri după ce îmi desfășurasem timp de 2 ore activitatea promoțională, m-am așezat pe un scaun într-un colț ca să îmi alăptez copilul de 11 luni. Îl alăptam
decent pe sub bluză iar toate mamele si vizitatorii care mă vedeau îmi zâmbeau ți unii chiar mă felicitau pentru treaba asta. În timp ce alăptam a venit la mine un INDIVID care, fără să se prezinte m-a somat să nu mai alăptez în acel loc. I-am spus că am materialele acolo și nu pot pleca. Discuția se ducea între un bărbat în picioare și o femeie singură pe un scaun și cu un copil la san. A continuat să mă agaseze și să mă someze să încetez alăptarea în acel loc și să mă trimită la un loc special de alăptare. Nu s-a prezentat când l-am întrebat cine este doar mi-a fluturat zeflemitor legitimatia pe care scria ORGANIZATOR în față spunându-mi că el face legile acolo. I-am repetat că nu pot pleca
deoarece 


1. sunt singură și nu pot lăsa materialele nesupravegheate (aveam o plasmă, roll-up bannere, etc)
2. Locul de alăptare nu era semnalizat sau anunțat în vreun fel
3. Scopul locului de alăptare este să protejeze mamele care au reticențe în a alăpta în public iar restul mamelor care nu au probleme de acest gen au dreptul să alăpteze unde doresc.

Repet - această discuție halucinantă avea loc în cadrul Târgului Oraselul Mami !!! târg organizat de revista Mami !!! vizitatorii erau aproape exclusiv mame cu copii mici si gravide. Era ultimul loc unde mă așteptam să fiu harțuită pentru că iîi alăptez copilașul în public. În concluzie, acest individ m-a amenințat de mai multe ori că mă dă afară dacă nu încetez alăptarea în public iar eu i-am explicat că nu este normală o astfel de atitudine în njcio situatie dar cu atât mai puțin în cadrul unui eveniment care se vrea dedicat bunăstarii mamelor și copiilor. Concluzia este că acest INDIVID m-a dat afară iar astazi când l-am anuntat că aștept scuze de la el a continuat să mă trateze agresiv. Eu fiind în continuare cu cel mic m-am așezat să-l alăptez iar INDIVIDUL a chemat un Security care s-a postat lânga mine amenințător ca să mă intimideze. După ce am plecat am aflat că a pus un afiș în locul unde stătusem eu pe care indica locul special de alăptare (probabil iîcropit la repezeală într-unul din standuri)

Voi decideți dacă o asfel de atitudine este acceptabilă în general față de o femeie cu un copil la sân oriude s-ar afla, cu atât mai mult în cadrul unui eveniment CREAT și DEDICAT pentru bunăstarea gravidelor, mamelor și copiillor.

Voi decideti CÂT TIMP mai acceptăm abuzul asupra mamelor si gravidelor.
Eu una am decis. Maine mă duc acolo pentru un protest pașnic 'nurse-in' chiar dacă voi fi SINGURĂ.
Sper să nu se iîtample așa ceva nici uneia dintre voi - dacă vi se va întampla însă, să știți că eu și 'Mame pentru Mame' vă vom fi alături.


Îi multumesc din suflet Irinei de la ANNA si Roxanei de la LLL pentru suport.

cu revoltă și sinceritate,

-- Ana Măița
Președinte ONG 'Mame pentru Mame'
0745 910 207
ana.maita@mamepentrumame.ro
www.mamepentrumame.ro

You Might Also Like

17 comments

  1. spun eu numele siteului:
    parinti.com

    De cand a luat sadoma s-a imputit treaba acolo. Sa faceti poze!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa facem, cu siguranta. In strainatate si-au cerut drepturile, la noi inca nu.. de ce oare?

    RăspundețiȘtergere
  3. vai de capul lor de nenorociti! sper sa plateasca scump pentru nemerniciile astea (si ma refer aici la capital de imagine, ca asta e cel mai pretios).
    succes maine, o sa fiu cu gandul la voi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Articolul tau si intamplarea Anei Maita m-au pus tare mult pe ganduri. Pana unde se va ajunge oare cu atata impertinenta si nerozie?! Sustin alaptatul in public si ca atare am scris un articol pe blog, cu invitatie directa catre evenimentul de maine de la Sala Dalles. Sper sa reusim sa atragem atentia cui trebuie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Din pacate nu pot sa va sustin decat cu gandul.O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. sunt unul din expozanti si am vazut ce s-a intamplat cu Ana Maita la targ. din pacate am vazut o femei disperata sa-si promoveze organizatia. cu o mana alapta si cu o mana impartea flyere. mi se pare de prost gust gestul. scandal peste scandal si alaptat, nu in public, ci in cadrul unui eveniment organizat de o societate comerciala. eu am platit ca sa fiu acolo si sa am parte de un cadru in care sa-mi desfasor activitatea. mamelor, nu va lasati folosite de aceasta impostoare, am vazut cu ochii mei ce s-a intamplat acolo. Ana Maita minte cu nerusinare.

    RăspundețiȘtergere
  7. din cate am inteles organizatorii nu au dat-o afara, ci au invitat-o in spatiu special amenajat pentru alaptare, iar ea a refuzat. asta cum se cheama? exhibitionism?

    RăspundețiȘtergere
  8. Mariana, ca sa fii mai credibila si sa para ca ai ceva consideratie pentru cei ce iti citesc mesajele, ar fi mai potrivit sa nu umpli cu copy/paste toate blogurile cu acelasi text in care nu spui nimic ci doar iti arati agresivitatea. Dupa cum iti spuneam si in alta parte, nu vad nicio diferenta privind desfasurarea faptelor intre ceea ce a reclamat Ana Maita si ceea ce spui tu. Deci, inca odata unde era "minciuna"?

    Alina, organizatorii nu sunt in drept sa faca asta, alaptarea nu este ilegala in spatiul public asa ca nu aveau niciun temei sa o "invite" nicaieri. Cat despre "exhibitionism", mai bine consulti DEX-ul inainte sa te exprimi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua, o precizare scurta: intre Dna. Ana Maita si Asociatia Mame Pentru Mame si revista Mami nu exista nicio intelegere sau relatie contractuala pentru a participa ca expozant in cadrul targului. A existat o intelegere pentru cateva seminarii legate de nastere, insa din pacate Dna. Ana Maita a folosit asta in cu totul si cu totul alt scop. Este regretabil ca momentele frumoase sunt folosite pentru a promova cauza frumoase, insa prin metode gresite. In ceea ce priveste alaptarea in public, revista Mami sustine alaptarea in general (in public sau oriunde este nevoie). Dovada vie este ceea ce se intampla chiar acum la Oraselul Mami. Faptul ca am permis accesul si ne bucur sa avem alaturi mamici care vor sa arate tuturor ca alapteaza si sa transmita astfel mesajul ca alaptarea este cel mai sanatos lucru pentru copil.

    RăspundețiȘtergere
  10. Observ ca acest copy/paste este o procedura atat a userului Mariana cat si a revistei Mami, prin urmare am sa fac si eu aici un copy/paste privind reactia mea la comunicatul descalificant al revistei, pe care am publicat-o deja pe alt blog pe care revista a tinut sa se exprime identic:

    "Din punctul meu de vedere intelegerea privind sustinerea unor seminarii nu poate fi legal vorbind decat contractuala, cum altfel? De asemenea trebuie sa clarificati prezenta Anei Maita in standul despre care aceasta vorbeste, in ce calitate se afla acolo?
    Comunicatul in care nu faceti nicio referire si nu aduceti in fapt nicio lamurire transparenta referitoare la toata situatia reclamata, facand doar insinuari defaimatoare la adresa persoanei Anei Maita va descalifica din nou ca profesionisti. "Scopurile ascunse" pe care in mod defaimator insinuati public ca le-ar fi avut Ana Maita ar fi fost firesc si legal sa fie exprimate public odata cu acest comunicat public pe care il faceti. (Va recomand sa va consultati cu juristii companiei inainte de a da publicitatii comunicate, ca pana una alta ceea ce faceti acum continua seria de abuzuri prin defaimare si calomnie, publice). De asemenea este cazul sa va referiti in mod explicit la incidentul reclamat de Ana Maita si sa clarificati aceasta problema care este in primul rand de natura legala."

    RăspundețiȘtergere
  11. Jos palaria pentru toate fetele care se lupta sa se faca dreptate! Toata admiratia mea ca intr-o zi de duminica si-au abandonat alte planuri si au facut un sacrificiu sa mearga acolo sa isi sustina cauza. Abia astept detalii.

    Ioana, felicitari si tie pentru implicare. Acum revista mami probabil nu stie cum sa o mai dreaga sa nu isi piarda atatea cliente, toate femeile din Ro care alapteaza. Ca sa nu mai vorbesc ce scandal ar fi sa se auda la nivel international ca o revista Sanoma Hearst este impotriva alaptarii. Cred ca sefii internationali i-ar desfiinta pe astia din Ro. Asa ca acum au si de ce sa intre in panica...

    RăspundețiȘtergere
  12. De subliniat: a fost permis accesul mamelor pentru aceastra "demonstratie" doar dupa achitarea biletului (5lei) de catre fiecare participant. Deci revista mami are chiar profit din aceasta actiune.
    Iar mie nu mi s-a parut deloc prietenoasa atitudinea organizatorilor, sau poate a fost doar impresia mea.

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga Mariana, un copil mancand nu poate fi acuzat de exhibitinism, cu tot respectul! In fond asta e farmecul alaptarii, ca poti sta cu copilul la san si in acelasi timp trai normal, chiar si milita pentru o cauza. De ce nu? Pentru ca tu n+ai avut curajul sa faci asta trebuie s+o infierezi pe ea?

    "revista mami, va referiti cumva la anumite articole care ajuta tinerele mame sa intarce nevoit, cum este cel pe care l+am combatut aici_ http://blogulmeumediocru.blogspot.com/2010/05/cel-mai-idiot-articol-despre-alaptare.html ? Chiar daca il stergeti, va asigur ca+l salvey inainte sa aveti ocazia asta, este adevarul, a fost si inca este pe situl vostru. Stiu ca voi si situl mami.ro va considerati entitati diferite dar apartineti de acelasi trust asa ca...

    In rest chiar a fost o manifestare placuta si nu consider ca organizatia dvs a facut ceva voit sa intimideze alaptarea, cred ca asemenea accidente au drept cauza lipsa de informare si felul in care societatea moderna nu mai respecta maternitatea decat daca se incadreaza in standarde biberonice. E un fapt, dar sa stiti ca articolele voastre mai noi despre alaptare sunt chiar pertinente, cel putin alea cateva citite de mine au fost scrise de catre o persoana mai bine informata. Sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristina, este cineva o cerberitza - la intrare care in mod clar nu ne-a privit bine si mai era si omul de care vorbesc in articolul dare-de-seama, pe care eu il cred relaiv bine intentionat dar de "scoala veche", ca sa zic asa si a incercat sa dreaga situatia cumva. Sper ca macar ne vor scuti de comentarii ca alea din evenimentul zilei de data asta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Intre Dna. Ana Maita si Asociatia Mame Pentru Mame si revista Mami nu a existat nicio intelegere sau relatie contractuala pentru a participa ca expozant in cadrul targului. Din pacate, Dna. Ana Maita a folosit in mod abuziv intelegerea pe care o aveam cu dansa pentru sustinearea unor seminarii legate de nastere pentru a isi instala propriul stand in cadrul targului si a se promova pe sine si asociatia pe care o reprezinta. Incidentul la care se refera Dna. Ana Maita este legat de instalarea abuziva a acestui stand improvizat si in nici un caz nu are vreo legatura cu alaptarea. Mai mult decat atat, Dna. Ana Maita s-a folosit de copil si de alaptare ca pretext pentru a ocupa spatiul respectiv si pentru a desfasura activitati de promovare a asociatiei pe care o conduce, spatiu si activitati pentru care nu avea acordul organizatorilor. Este regretabil ca momentele frumoase sunt folosite pentru a promova cauze frumoase, insa prin metode gresite. De fapt, intregul scandal pe care Dna. Ana Maita il face nu are ca scop decat promovarea asociatiei pe care o conduce. In ceea ce priveste alaptarea in public, revista Mami sustine alaptarea in general, oriunde este nevoie si in conditii cat mai bune posibil. Alaptarea este cel mai sanatos lucru pentru copil.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mami, sunteti de-a dreptul josnici. Cum puteau sa-si fi instalat un stand in mod abuziv în ditamai sala, doua femei si un copil de 11 luni purtat intr+un carrier? Pe cine vreti sa duceti de nas_ Daca asta e felul vostru de a rezolva un incident penibil, angajati-va pe altcineva la PR :D

    Mame pentru mame e oricum destul de cunoscuta si fara reclama voastra negativa. Pacat ca se ajunge pana aici. Aveti mare grija ca daca o mai puneti la zid mult pe AM veti ajunge un simbol national al lipsei de omenie si profesionalism. Niste scuze publice si un artoicol lacrimogen care sa arate ca a existat un incident regretabil care implica si alaptarea ar fi mult mai bune pentru voi acum, v-ar crea o fata umana.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ioana, n/am apucat sa0 scriu din mijlocul acestei furtuni intr-un pahar cu apa cat de mut apreciez argumentele postate de tine aici, la Rox si pe DC. Te imbratisez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere

About Me