babywearing

23:03

O poveste in imagini, pe cat posibil aranjate cronologic, despre purtatul bebelusului meu.Am inclus si poze cu "wrapul" de test (o bucata de draperie, de fapt :) ), cu esarfa mea transformata in "sling" si poze demonstrative cu marsupiul - care vor sa arate cat este de ciudat copilul tinut in asa ceva iar rictusul meu probabil arata si cat ma chinuiam sa ma mentin la verticala cu un copil de 9 kilograme agatat de umerii mei... Nu am inca poze cu tati in sling si cu mei-taiul cel nou. 













  
  
 

















































































You Might Also Like

18 comments

  1. in pozele facte la inceput nu invatasem sa legam corect bebelusul :) din fericire am priceput repede, n-am torturat fetita !

    RăspundețiȘtergere
  2. M-au impresionat mult pozele cu taticul! Mame ca noi mai sunt, dar tatici asa iubitori si intelegatori sunt rari!

    RăspundețiȘtergere
  3. FAINE POZELE ,CAT DESPRE TATICI RALUCA( DACA IMI PERMITI)SUNT MAI MULTI, DAR NU SUNT PROMOVATI DE MAMICI.FRUMOASA FAMILIE,FELICITARI.CAT ARE BEBELINA?

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci, merci. Doi ani are ANda, i-a implinit duminica.

    RăspundețiȘtergere
  5. SA-TI TRAIASCA SI SA VA BUCURATI DE EA + MUUUUUUULTA SANATATE.O NOAPTE FRUMOASA.

    RăspundețiȘtergere
  6. Geniale pozele, aveti o istorie purtatoare foarte mare, felicitari!

    Ce mi-a placut poza aia in care Anda este in wrap in spate, iar tu in brate o alta fetita. Si cea cu Anda si caruciorul cu gemeni... Si daca nu ma insel, sunteti in IOR in unele dintre poze, veniti des? Ne putem vedea, este parcul nostru. :)

    Acum o intrebare de la o neinitiata intr-ale wrap-ului: in pozele in care este pusa cu fata spre lume mi se pare ca piciorusele ii atarna la fel ca intr-un marsupiu, adica genunchi nu sunt mai sus decat fundul, in pozitia broscuta. Asa este sau ma insel eu?

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria, cand copilul sta cu fata sta inclinat pe burta, iar picioarele nu pot sta chiar broscuta, dar nici nu solicita spatele. Eu am facut legatura mai mult pentru teste, f putin am umblat asa, e cam incomoda distributia greutatii.

    Wrapul alb e mult prea subtire pt leg cu fata, dar atunci il legasem prima data. Cel mai bine m-am inteles cu cel rosu.

    Ior e cam departe de noi, am ajuns la o intalnire de mamici, dar ar fi frumos sa ne vedem.

    RăspundețiȘtergere
  8. Zooz sunteti niste draguti. Si taticutul de la mine din casa e purtator si tare ma mai mandresc cu el :))
    va pup

    RăspundețiȘtergere
  9. super poze! de-abia asteptam sa nasc, sa-mi iau si eu ceva de purtat, si-acum nu stiu ce sa iau..
    pot cere si eu un sfat? ce fel de sling/mei-tai sa folosesc pentru fetita mea (10sapt), care-si tine f. bine capul?

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru un copil de cateva luni eu am ales wrapul petru ca eras si iarna si o puteam feri de vant foarte usor si pentru ca puteam merge ore intregi fara sa ma doara spatele. Mi-au fost utile si vara ca sa nu o arda soarele pe buburuza.

    Greutatea se distribuie foarte bine, atata doar ca trebuie sa exersezi cateva zile legaturile. Front wrap cross nu e deloc greu de facut, iar eu am reusit sa fac intai legatura apoi sa urc copilul pana spre un an, chiar si la wrapuri neelastice.

    Un wrap elastic sustine o greutate mai mica decat unul neelastic. Nu pot spune ca ar fi mai comod, dar psihologic vorbind ofera mai multa incredere in sine unui purtator incepator pentru ca dispare teama aia ca strangulezi copilul :)

    Indiferent de carrier, copilul trebuie sa stea lipit de tine destul de strans, in asa fel incat daca te apleci sa-ti legi siretul el sa faca corp comun cu tine. Totusi, legatura e destul de lejera.

    Foarte OK sunt si slingurile, dar greutatea se distribuie doar pe un umar. Eu nu am folosit sling cu inel, si acela implica o oarecare doza de exercitiu. Se poate folosi si pouch inca de la nou-nascut, pe youtube sunt multe filmulete cu copii pusi in pouch. Dar mi se pare ca in pouch nu face aceeasi priza cu corpul tau ca in wrap.

    De pe la 5-6 luni, deci odata cu mei-taiul, se poate folosi si un SSC. SSC-urile sunt marsupii, materialul este grosut si cam rigid, dar aseaza copilul cu picioarele cracanate, in stilul broscuta, ca in carrierele textile. Producatrii se lauda ca nu folosesc materiale sintetice si costa mult, dar e o investitie pe termen lung, copilul putand fi purtat si in fata si in spate.

    Mei-taiul e pentru copii mai mari, tot de la 5-6 luni sis e poate purta si in fata si in spate. Am si eu unul de vreo luna si desi nu l-am putut testa prea mult din motive de buburuza razvratita, pot spune ca protejeaza spatele cam ca un wrap, bretelelesunt suficient de late, desi par mult mai inguste decat felul in care se aranjeaza un wrap.

    Repet, alegerea mea a fost wrapul pan Anda a vrut si pe jos, dupa care am trecut la pouch iar acum, la doi ani, avem pouch si mei-tai ca s-o ducem si in spate.

    SI wrapul permite legarea copilului in spate. Eu invatasem sa il leg pe orice vreme fara sa-l tarasc pe jos, deci se poate si odata ce ajungi sa stapanesti metoda nu mai ai limite. Dezavantajul e ca ocupa destul de mult loc, unul obisnuit are cam 5 metri lungime.

    A inceput sa ma intereseze si un carrier numit ombuhimo, mai ales pentru buni, e ca un mei-tai dar cu catarame si se poate folosi doar pentru carat in spate, parerea mea.

    Daca stai in bucuresti iti pot da wrapul roz, este foarte gros, facut de mine si semielastic. Eu zic ca merge pana spre 9-10 kilograme lejer, e cel care apare in pozele de iarna.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cateva pareri despre baby carriers gasesti si pe http://gaianevia2008.blogspot.com/search/label/poarta-ma%20mami, pe adelle.ro (a scris multe articole despre babywearing) si pe wrapmama.blogspot.com, ca sa nu mai zic de blogul Dianei, poarta-ma mami.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Zoozie! in curand ajung in Buc si mai vb atunci, daca nu "mariti" wrapul :)

    RăspundețiȘtergere
  13. ti-l pot trimite si prin posta Cauta-ma te rog pe mail, pe buneasca la gmail punct com.

    RăspundețiȘtergere
  14. din ce stiu eu nu este recomandat sa porti copilul cu spatele catre tine, deoarece pozitia este foarte incomoda pentru bebe si ii poate face rau. de altfel, eu nu am vazut baby carrier ale carui instructiuni sa nu mentioneze ca bebele nu trebuie purtat astfel.

    RăspundețiȘtergere
  15. stiu si eu asta, am pus-o asa de doua ori cand am fost in parc - insa putin timp, iar in cealalta poza eram la restaurant, ma pregatem sa mananc :))

    In wrap oricum sta pe burtica cand era pus astfel dar da, nu se tin deloc copiii cu spatele la parinte din cauza stresului foarte mare de care chiar nu au posibilitatea sa se fereasca din asemenea pozitii neortodoxe.

    Pozele cu marsupiul au fost facute in vederea unui articol pe care nu l-am mai scris niciodata.

    RăspundețiȘtergere

About Me