Denis - petit-chef la Plafar

15:53

In ultima vreme am parte de tot felul de experiente care-mi confirma ca viata nu se termina dupa ce l-am avut pe Denis nascut acasa, ci din contra. Mi-am schimbat mult prioritatile, dar nu pot spune ca sunt genul "gospodina", cat ca-mi reinventez viata in asa fel incat sa pot lucra si din preajma copiilor.

In momentul de fata sunt totusi pe "pauza" la capitolul viata profesionala, fiindca, asemeni vechilor latifundiari, la mine vara inseamna vacanta, leneveala, soare si copii cu sindrom accentuat de separare. Sindrom accentuat probabil de vreo perioada de preachizitii todldlereasca (la un an si trei luni si la un an si opt luni sunt perioade crunte, cand copiii sunt extrem de solicitanti, maraiti, sug mai des decat un nou-nascut, fiindca sunt in preajma unor achizitii importante). Preachizitia noastra m-a gasit in plin sejur la mama, cand in loc sa ma odihnesc si sa-l pasez bunicilor disponibili a trebuit sa stau lipit de el cand dormea, sa nu inchidem vreo usa si nu ma intorc cu spatele departandu-ma doi pasi de el. Asta este, si copiii mei trec prin sindromul de separare. Ma mangaie doar faptul ca se spune ca asa, prin asemenea mici drame, ar invata ce este atasamentul.

Undeva la finalul lui mai, pe 29, Ana mamica urbana m-a invitat in calitate de mama bloggerita la un eveniment organizat de Plafar in magazinul lor de pe Calea Mosilor si m-am dus impreuna cu mica mea umbra. Am profitat cumva ca Anda a insistat sa plece din nou singura cu tatal meu la ei marti dupa-amiaza.

Mi-am dat seama ca am fost norocoasa ca am fost punctuala, am ajuns intr-o atmosfera destul de rarefiata. Daca as fi aterizat mai tarziu Denis s-ar fi speriat de aglomeratie. Asa, desi mi-a sugerat dulce sa plecam de vreo doua ori, a fost cooperant si a rontait linistit goji, chipsuri de mere uscate si alte asemenea. Fiind mancare, el a fost multumit.

M-am intalnit cu alte bloggerite pe care le cunosc, am stat impreuna cu ele pe parcursul evenimentului, pana cand m-am trezit luata de mana de una din invitatele VIP ale evenimentului - Raluca Moianu - sa facem impreuna un mic-dejun sanatos. Acum na, eu vin de pe filiera traditioala, pe mine cerealele cu lapte de soia si fruncte uscate nu ma incanta deloc, dar mai mult de atat nu stiu ce puteam incropi intr-un magazin cu produse naturiste. Cum fetita Ralucai prefera cereale cu lapte simple iar eu si fiu-meu deloc, dupa ce am cantarit cateva optiuni de nuci si fructe uscate am ramas la versiunea simpla a mic-dejunului.

cautand ingrediente


Fiecare participand cu ce poate, Denis mancand, Raluca amestecand

Am avut surpriza sa ascult un medic in mare pe gustul meu. Dr. Ruxandra Constantina, medic de familie, competenta apifitoterapie si reflexoterapie, a tinut un discurs despre rolul unei alimentatii sanatoase si echilibrate, precum si importanta alegerii produselor naturale bio pentru mentinerea sanatatii. Mi-a placut in special ca a pus problema protectiei chimice intr-un mod realist, non-marketing-shit (lucru foarte rar la noi si aiurea) si... modul in care a promovat o alimentatie sanatoasa. Fara sa comentez prea mult pe margine, iata doua-trei mostre:

"Foarte importanta este si hidratarea, cu apa plata, ceaiuri-alb, verde, din fructe de padure, din fructe exotice care nu numai ca ne hidrateaza, dar sunt si o sursa importanta de antioxidanti ce ne ajuta la protectia UV.

Pe perioada anotimpului cald, atunci cand ne expunem la soare, este bine sa respectam cateva reguli care sa ne asigure o bronzare sanatoasa si care sa ne ajute sa evitam arsurile solare.

Astfel, sunt indicate:

- Evitarea expunerii la soare la orele de maxima intensitate (intre 10-16 in special);

- Folosirea unor lotiuni protectoare, de calitate, inainte de expunere si a unor creme hidratante dupa, ale caror principii active sunt naturale, fara aditivi chimici care pot cauza pe termen scurt iritatii, dermatite alergice, iar pe termen lung dereglari hormonale. Aceste produse naturale sunt mult mai bine tolerate de catre piele, respecta bariera hidro-lipidica a pielii, pe care o hranesc si o hidrateaza in profunzime, o apara de radiatiile UVA si UVB: extracte din aloe, galbenele, germeni de grau, alge marine, ulei bio presat rece masline, orez, migdale dulci, avocado, rodie, catina, morcov, extract de musetel, oxid de zinc.

Dar sa nu uitam ca nicio crema fotoprotectoare nu ofera 100% protectie si sa nu  avem falsa impresia ca putem sa ne expunem oricat la soare dupa aplicarea acestei creme. Daca nu respectam regulile de expunere (moment al zilei, interval de timp), este posibila cresterea riscului de aparitie a unui cancer de piele. 

O atentie deosebita trebuie acordata pielii femeilor insarcinate si copiilor. Acestia, cu atat mai mult, trebuie sa foloseasca neaparat produse naturale, bio pentru protectia si hidratarea pielii. In acest caz, bine ar fi ca toate produsele de ingrijire personala, cosmetice, detergentii folositi la spalatul rufelor, produsele pentru curatenie casnica, sa contina numai ingredienti naturali. 

Multi aditivi chimici actioneaza ca niste “xenoestrogeni”, adica asemenea unor falsi estrogeni si, oadata patrunsi in organism provoaca, in timp, dereglari hormonale, in special la femei. La copiii de ambele sexe pot aparea perturbatii ale hormonilor tiroidieni, sexuali, pubertate precoce.

Micul dejun este foarte important in special pentru copii deoarece el va furniza energia fizica si psihica necesara pentru desfasurarea activitatilor scolare. El ar trebui sa contina toate principiile alimentare, respectiv :

- proteina de calitate, lipide sanatoase, glucide cu eliberare lenta, fibre, enzime, vitamine si minerale: ou de tara, eco sau de prepelita (fiert moale sau ochiuri in apa) sau o felie de somon, sau cascaval, sau branza (de vaci, cas, urda, branza de capra); 2-3 felii de paine integrala (secara, multicereale, cu seminte), unse in strat subtire cu unt bio; se adauga rosie, ardei gras, masline, castravete; la sfarsit 1 iaurt, sana, kefir sau 1 cana lapte cu cereale integrale, fructe uscate. Fructele sau sucul de fructe ar trebui consumate cu 30-60 minute inainte de masa sau la 2-3 ore dupa masa, ca o gustare.

Atentie la combinatia lapte + cereale, nu este dintre cele mai sanatoase. In primul rand este o sursa importanta de glucide, combinatia poate ingreuna digestia (balonare, colici, constipatie), multi copiii pot prezenta alergie sau intoleranta la proteina din lapte si la gluten iar anumiti compusi din cereale 
pot diminua absorbtia calciului.

Copiii au nevoie de o alimentatie mult mai diversificata si bogata din punct de vedere nutritional, decat aceasta combinatie atat de mediatizata.”

Eu una as exclude din ecuatie painea daca nu este preparata traditional cu maia si as accentua nevoia de a lasa cerealele la inmuiat peste noapte intr-un mediu acid (daca nu ma insel Nicoleta Luciu a precizat acest amanunt). In plus nu sunt adepta ceaiurilor (decat folosite ca medicament) si a sucurilor de fructe (in ideea ca vaduvesc organismul de parti pretioase ale fructului in favoarea unei cantitati deloc neglijabile de zahar - asta in conditiile in care oricum dieta moderna abunda in zahar, sfidand astfel milioane de ani de evolutie care ne-au sensibilizat la zahar).

Fiind pe acea vreme destul de rar in natura, sensibilitatea noastra la dulce este extrem de accentuata. Zaharul in exces ne perturba metabolismul - se merge pana la a se spune ca imunitatea scade cu 70% cand se consuma zahar! - si da dependenta. Pe aceasta sensibilitate se bazeaza si vanzarile multor producatori mari din industria alimentara, pe care-i doare undeva de candida noastra si de restul dezechilibrelor pe termen mai mult sau mai putin lung. De aceea, consumatorul modern trebuie sa isi ia si diploma in nutritie cand merge la cumparaturi. Pe multi deja ii doare capul si prefera sa se izoleze de informatie, mama mea este un exemplu graitor in acest sens :D.


cu capodoperele nutritionale

Trebuie sa spun ca nu stiam ca Plafar s-a redefinit atat de fain. In prezent opereaza 31 de magazine in Bucuresti si in tara. In magazinele Plafar se regasesc categorii diverse de produse, de la suplimente alimentare bio si naturale, cosmetice bio si naturale, produse de alimentatie organica, ceaiuri, pana la carti si produse de aromoterapie.

Portofoliul Plafar este reactualizat permanent cu branduri internationale, exclusive pe piata romaneasca, prezente doar in magazinele detinute de Plafar Retail SRL. Printre acestea se numara: Bema Cosmetici, Pranarom, GoldNutrition, Dr Organic, Purasana, Biocyte, Bioking, Panier des Sens (am primit si noi o crema de maini si un sapun-mostra - nu m-am uitat pe lista ingredientelor dar aroma de miere este sigur sintetica, stiu din surse sigure :D),  Nature's, Only Natural.

Produsele sunt prezentate pe categorii si pe afectiuni, folosind tehnicile merchandising-ului modern, astfel incat clientul sa se poata orienta usor in magazin. Personalul este prezent in sala de vanzare si  ofera explicatii detaliate despre avantajele si utilitatea fiecarui produs.

Eu am un voucher la Plafar Mosilor - si asa voi putea vedea daca gasesc intr-adevar tot ce-mi trebuie acolo. Am vazut unt de cocos, vopsea de par, cosmetice de tot felul (dar tot la handmande raman, sunt incomparabile), produse alimentare, o gramada de suplimente. Stilul bio a devenit un stil si trebuie sa fim atenti cand alegem si in aceste magazine, fiindca nu toate produsele bio sunt asa diferite de cele conventionale. Plafar insa a facut, la prima vedere, cel putin, o selectie riguroasa si noul lor concept mi-a lasat o impresie foarte buna.

You Might Also Like

0 comments

About Me