Despre stres

20:48

Am fost invitată la un eveniment organizat de Mămica urbană și Secom unde se vorbea despre stres. Nu se putea nimeri mai bine, la mine e pe val. Și cum când viața îți dă lămâi faci tot posibilul să te destresezi, i-am luat pe les plodes și am fost să-i cunoască pe cei de la Tekoneko, cu care ă tot conversam pe e-mail, dar la care n-am reușit să ajung până atunci. 












Cunoscuții mei știu că am desființat în sfârșit picturile murale anduțești și denisești. Am trecut la alb. După părul lui Rapunzel în acrilic verde, mickey mouse desenat peste tot cu acrilic așbastru, simțeam nevoia unui perete nud. A tuturor pereților nuzi. Luni însă, înainte să-i imbrac ca s-o întindem, Denis a luat un pix cu gel și a tras o pictură de juma de metru pătrat - moment în care tot ce am înghițit mai mult sau mai puțin voluntar, fără legătură cu copilul, a ieșit la suprafață. Am avut o jumatate de oră de criză de nervi autentică. Nu intru in detalii picante, vă spun doar că i-am omorât talentul copilului și-mi pare sincer rău pentru asta. Mai ales că oricum n-am terminat de văruit totți pereții și drăcia se putea repara măcar parțial cu un trafalete (pixul cu gel intră în var, mai avem niște urme prin casă).

Și totul fiindcă eu am nevoie de control și organizare, de un loc în care lucrurile să nu se mai desfășoare haotic, unde să pot crea, lucra, să mă pot relaxa în loc să șterg compulsiv pe jos conținutul câtorva baloane pline cu apă care au crăpat pe podea. Etc, etc.


A, nu, n-am de gând să vă strepezesc dinții povestindu-vă câte chestii face o mamă (care lucrează de acasă). Toți facem multe lucruri și avem un talent grozav să ne stresăm, fie unii pe alții, fie pe noi înșine - fie prin obiceiuri proaste, fie din cauza unor tipare moștenite de când hăul.

Ideea e că vine un moment când cedăm, urlăm la cine ne e drag, facem crize de nervi și nu merită.

Într-un studiu făcut de Secom prin 2014 se poate observa că 85% dintre persoanele afectate de stres la locul de muncă resimt ca efect surmenajul și oboseala îndelungată, 71% iritabilitate și 68% susțin că au probleme cu somnul. De asemenea 4 din 10 respondenți au semnalat probleme de greutate (până și eu m-am îngrășat - cică e efectuș cortizolului), migrene, dureri articulare și o predispoziție mare la răceli, ca urmare a imunității slăbite.  Majoritatea bea cafea pentru a fae rost de ceva energie, foarte puțină lume ia suplimente alimentare.

poză de când aveam 44 de kile sau pe-acolo. Nestresată. 

Mi-a plăcut ce spunea dr. Ruxandra Constantina despre stres. Fiind un eveniment organizat de un producător de suplimente, era normal să ne explice că sunt bune - și tind să fiu de acord, sunt atent formulate, eu știam de Jarrow Formulas de când comandam tot felul de drăcii de pe iherb.

Avem întotdeauna un soi de rezistență la schimbare, care se transformă foarte ușor în stres. Că se schimbă condițiile de mediu sau scrie Denis pe un perete după ce dumnezeirea ta a decretat că încetăm sporturile extreme, totul se reduce la stres. Dacă simți oboseală fizică și psihică, scăderea energiei vitale, tulburări de memorare, de concentrare, amețeală, somnolență diurnă, tulburări de somn nocturn, irascibilitate, variații ale apetitului este posibil să fii un stresat. Unul din mulții.

Când stresul este prelungit, în corpul nostru apar efecte pe sistemul cardio-vascular, efecte metabolice, efecte la nivelul sistemului nervos, efecte la nivelul sistemului digestiv și hepato-biliar.

Este foarte util să învățăm să utilizăm tehnici și produse naturale pentru a ne menține echilibrul fizic, psihic, emoțional, o stare bună a imunității, să fim energici, tonici și bine-dispuși. Avem la îndemână:
terapii cu suplimente (important este să alegem suplimente naturale, de calitate  și în concentrații optime) - eu aș zice și cu ajutprul unui medic care chiar a lucrat niște ani cu ele, alimente specifice primăverii, hidratare dar și alte tehnici: respirație, meditație, reflexoterapie, reflexoterapie polarizată, exerciții fizice, yoga, rugăciune, bere cu prietenii, whatever works. 

Am primit doua mostre cu suplimente.  Neuro Optimizer® spune că sporește capacitățile intelectuale, susține activitatea creierului și ajută la recuperarea functiilor sale. conțime Cognizin® (citicolină, CDP colină), Acetil L-Carnitină, L-Glutamină, Fosfatidilserină, Fosfatidilcolină, Taurină și Acid alfa lipoic care ajută memoria, concentrarea, atenția și procesul de recuperare). Eu l-am impartit cu copiii ieri. Al doilea plic are câteva pastile Alive!™. - vitamine, minerale, aminoacizi, acizi grași Omega 3/6/9, antioxidanți, enzime digestive, extracte naturale din fructe, legume, ciuperci japoneze. În mai puțin de 30 de minute, nutrienții Alive!™ se absorb în circuitul sangvin. O să văd de mâine încolo cum acționează.

Dar poate cel mai important lucru din toate este să căutăm bucuria în orice facem. Uneori pare teribil de greu. Este posibil, de asemenea, să avem carențe. Eu tocmai am ieșit dintr-o stare depresivă care cam miroasea a anemie, mi-am revenit foarte bine cu o chestie numita ficat liofilizat - și cu ascorbyl palmitat - adică vitamina C liposlubilă (pe langă o oarecare atenție la ce mai mâncam) deci da, nu e o idee rea să te dopezi cu niște suplimente okaysh când o iei pe ulei...



You Might Also Like

0 comments

About Me