Noţiunii abstracte în homeschooling

12:05

Anda are şapte ani şi jumătate. Încă nu citeşte fluent, 99,9% din timp se joacă, dimineaţa se bate cu fratele ei în 30% din cazuri, în alte 50% e supărată şi "vrea linişte". Prin urmare e un copil normal.


Atât de normal încât nu pare să exceleze la nimic.

Şi totuşi, acum aproape un an i-am dat să rezolve un test de inteligenţă valabil de la 8 ani şi a ieşit cu 130. Maximul era pe la 162, n-am dat importanţă.

Nu am avut aşteptări, de fapt era doar o joacă. Nu ştiu dacă voi ţine cont de acest rezultat. Ce voiam să vă spun este că inteligenţa nu ţine de pregătirea academică timpurie chiar deloc.

De-a lungul timpului Anda a mers la grădiniţă şi când a renunţat şi-a motivat alegerea cu "acolo mă pun să fac chestii când nu vreau eu". Familia noastră nu este privilegiată din punct de vedere financiar, nu ne "permitem" să facem homeschooling, dar cumva am vrut să încercăm. Mai mult eu, că practic eu mi-a am schimbat viaţa, dar şi soţul meu, care se deschide mult şi învaţă el însuşi o grămadă de lucruri noi.

Eu şi copiii nu prea le avem cu programul şi stricteţea ne iese pe urechi. Mi-am dat seama că eu una nu m-aş putea întoarce la un program de muncă strict chiar zilele trecute, când a trebuit să trecem prin foc şi ploaie şi eu printr-o răceală urâtă ca să ajungem la unicul reper fix din viaţa noastră: cursul de robotică al Andei.

Deşi am ales să fie după amiaza, în asa fel încât să nu fim pe fugă, deşi am aşteptat până a trecut vremea capricioasă de primăvară iarnă, tot a venit o perioadă în care ne-a fost cam greu să ajungem :))).

Daaaar, Anda e fericită acolo. Cursul ăsta completează o direcţie pe care am imprimat-o deja în educaţia lor.

Am observat că mulţi părinţi care aleg homeschooling sunt dispuşi să îşi cruţe copiii de informaţii aşa-zis inutile. Matematica, fizica sau chimia par aride, dar dacă nu ai o bază solidă devii foarte uşor victimă. Victima marketingului, mai ales :D. Când alegi produse inutile doar fiindcă eticheta promite ceva. Când cumperi un şampon obosit sau o cremă inutilă doar fiindcă are o reclamă drăguţă şi nu ştii să decodezi o etichetă cu ingrediente. Devii victima diverselor teorii de epurare a maselor cu e-uri şi eşti uşor de păcălit de lideri populişti fiindcă nu ştii ce e ăla un sofism (da, e logică nu fizică :D dar înţelegi voi).

În sfârşit. Eu una apreciez bogăţia informaţiilor. Ce nu apreciez este modul în care învăţarea (nu) decurge în şcoală. Şi nu mă pot opri să mă bucur când găsesc oameni care reuşesc să predea informaţii despre lucruri abstracte precum electricitatea într-un mod relaxat şi interactiv.

Irina Koti este instructor la http://www.academia.inventeaza.ro/ şi le predă copiilor de 7 -10 ani noţiuni de programare amestecate cu jocuri şi poveşti. Chiar mă gândeam cum să explic copilului despre electricitate.

Până acum au desfăcut un radio, au examinat o boxă, au făcut atomi de plastilină, au vorbit despre ionii pozitivi şi negativi şi sarcina electrostatică prin joc şi vineri au avut o poveste cu becuri care se aprind, deci cred că au discutat despre curent continuu şi alternativ şi despre circuitul electric. Tot ce-mi amintesc eu de la lecţia cu circuitele este un desen cu segmente şi faptul că-mi era neclar cum naiba se închide şi se deschide afurisitul ăla de circuit. Şi aveam 12 ani.

Un modul durează două luni, sunt două şedinţe pe săptămână. Oamenii încă formează grupe şi am găsit nimerit să vă povestesc despre ei, fiindcă eu i-am găsit întâmplator pe Facebook în Februarie şi am trimis tatăl cu fata să-şi facă o impresie.

Şi fata a cerut să meargă, e singurul curs pe care şi l-a dorit în ultimii doi ani. Acest post nu este o reclamă plătită. Dar de dragul statisticii puteţi spune că ştiţi de ei de la mine. :)

La ora actuală există grupe în formare pentru CURSURI DE ROBOTICA

*Grupa trebuie sa aiba min. 8 participanti pentru a se incepe conform calendarului prestabilit.
Locurile sunt limitate!
Rezervarea unui loc se realizeaza numai telefonic pana pe data de 5 mai 2016, ora 11.00. Persoana de contact este CRISTIANA BOGĂȚEANU, telefon +40734203494.

You Might Also Like

0 comments

About Me