Cheia tuturor problemelor

12:37

Suptul la san înseamă confort. În ce măsură? Pai ... totală, nelimitată, copilul are impresia că dacă suge tot ce-l deranjează dispare.

2 studii de caz cu Anda:


1. durerile datorate erupției dentare. Cel puțin într-o noapte a început biata să se răsucească și se simțea că suferă. Apuca sânul cu aviditate, exact ca și cum mi-aș fi pus eu un anestezic local. Se liniștea (durerile de dinți sunt ciclice) apoi o luam de la capăt. Imediat cum mi-am dat seama ce o deranjează am luat desigur măsuri dar m-a înduioșat peste poate felul acela unic în care își căua alinarea la pieptul meu.

2. După ce... face pe ea vine și suge. Azi m-a zăpăcit și nu vrea deloc să o schimb iar eu nu vreau să plângă, așa încât mai aștept câteva minute până iau măsuri de igienizare. Însă copilul vine întruna la sân. La prima tentativă de schimbat chiar a plâns (ca mod de comunicare) că nu vrea și a vrut să sugă. I-am dat. Apoi a plecat liniștită. De atunci se tot întoarce las sân în speranța evidentă că așa n-o va mai deranja scutecul plin. Acum, când scriu, a venit pentru a treia oară în 5 minute și a cerut cum face ea: liur-liur-liuuuuuuu?.... apoi: ma-ma? ma-ma? ma-ma? Mă amuză felul ăsta inocent în care fac copiii să dispară problemele din jurul lor, parcă e desprins din ”lumea ca o poveste” și am impresia că și în viața adultă pastrăm o parte din miracolul ăsta, altfel n-ar mai umbla vorba aia ”ca struțul în nisip”.

E timpul să avem o gil to girl talk :) să înțelegem că azi n-o dau cu cremă pe trunchi și să stea liniștită la schimbat :))). De data asta cred că ăla era motivul pentru are nu mai voia să o schimb.

De două zile o dau pe trunchi dimineața și seara cu o cremă care cred că nu-i place cum miroase. Are porțiuni uscate pe trunchi, unde pune brațele, care se întind spre mameloane și am decis să încerc și propoderm că repară pielea și intră în piele. Într-adevăr ameliorări se văd dar Anda nu mai vrea miros de propolis. Pentru ea am folosit propolis cu precauție până acum dar drăciile astea o mănâncă imediat cum se agravează (se înroșește pilea și devine ca o scoarță, mă pregătesc să vizitez un dermaolog în curând).

revin :) avea doar scutecul greu de data asta dar patternul de supt se aplică oricum.

You Might Also Like

4 comments

  1. Liur-liur-liuuuuuuu? Ce haios...!

    In ceea ce priveste tratamentul cu crema: Anda a mai avut probelem de astea? ai incercat crema de galbenele sau Bepanthen? Ambele sunt cicatrizante (nu hidrateaza in mod special, insa...)
    Dermatologul ar trebui sa-ti spuna ce are.
    E posibil sa fie o reactie alergica locala la vreo hainuta (sau la vreo eticheta), sau o reactie la un aliment.
    Gandeste-te ce-a facut, cu ce s-a imbracat sau ce-a mancat diferit cu o zi-doua inainte de a observ tu modificare la nivelul pielii.

    Sa-i treaca repede!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draciile au aparut fara sa-mi dau seama decat ca pielea aspra nu mai trecea. Cum am scris, le-am pus pe seama caldurii. Am evitat de data asta galbenelele pentru ca nu intra in piele si nu cred ca e ok pentru gwenul asta de iritatie, iar bepanthenul nu-l mai folosesc de foarte multa vreme. Am oprit propodermul vineri pentru ca o deranja vadit. Acu pielea are suprafete vizibile in cre e aspra si chiaar nu stiu cu ce s-o asociez, hainele ei sunt spalate cu acelasi detergent de un an si ceva, la clatire dubla; stiu ca alergiile nu apar imediat dupa contactul cu ceva anume ci mai degraba cand corpul ajunge la un nivel de saturatie si nu mai poae lupta cu acel alergen mie asa mi-a zis un medic mai demult.

    A avuto chestie pe obraz cand era mica-mica, aia nu disparea cuu nicio crema; tridermul a ajutat atunci, acum insa nu, asta ma trimite la piele atopica, mama ma-sii. Sper sa nu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Exista dermatitele de contact care pot aparea (in functie de ce le provoaca si de nivelul de sensibilitate la ele) la relativ scurt timp dupa contactul in chestiune (cateva ore).
    Si exista si socul anafilactic, cand reactiile sunt extrem de severe si apar la foarte scurt timp dupa ingerarea alergenului. (nu e cazul aici, slava Domnului)
    Altminteri, alergiile sistemice "blande" sunt asa cum le descrii tu. Cred ca la astea s-a referit medicul pe care-l pomenesti.

    Ce descrii tu seamana mai degraba cu o eczema mai "cuminte". Mergi la dermatolog, sa vezi ce-ti spune.

    Daca e dermatita atopica, ar arata cam ca aici:
    http://zicolorata.blogspot.com/2010/01/crema-pentru-iritatii-eritem-dermatita.html

    Galbenelele ajuta dar trebuie sa dai foarte putina crema, pentru ca, asa cum zici, crema e grasa si intra greu in piele.
    Bepanthenul te-ar ajuta pentru cazul in care acolo ar fi escoriatii (asa, ca multe-multe rani mici).
    Altfel, poti incerca cu glicerina (pur si simplu)sau cu cold cream.
    Nici una din ele nu strica. Daca dai si ajuta, foarte bine. Daca nu, rau nu-i vor face.

    Sper sa rezolvati cat mai repede si mai simplu!

    RăspundețiȘtergere

About Me