Despre managementul greutăţii

15:21

Undeva pe la 4 luni, fetiţa mea şi-a descoperit degeţelul magic. Am fost foarte fericită pentru că acest obicei i-a conferit o oarecare independenţă: chiar adormea singură în timpul zilei. Mă decongestionasem, am fost mai odihnită, poate din această cauză mai fericită. Nu mai ştiu însă daca pe la 5 sau 6 luni, bebe a luat in greutate doar 200 de grame. Am stat şi m-am gandit ca e normal, că bebelşiinu iau mereu la fel în greutate... apoi mi-am amintit de câte ori am suprimat câte o şedinţă de supt pentru că fetţa nu scâncea, ocupată fiind noua ei jucărie.

În loc să mă bucur de noua ei realizare şi de milestone-ul extraordinar în drumul ăla ciudat al începerii separării de mamă, mi-am dat seama că undeva am greşit şi eu. Poate şi cu şi fără greşeala mea, copilul se va fi îngrăşat la feld e puţin dar nu voi şti niciodată. Am început sa o ţin din nou mai mult în brate, sa îî ofer sânul profitâand de orice ocazie, cât de anemică. Dcă era ocupată cu degetul, i-l scoteam şi o puneam la sân. Luna urmatoare a luat 700 de grame. Total atipic unui copil de 5-7 luni, dar am auzit destul de des de acest fenomen al îngrăşarii în salturi. Nu e deloc un motiv ca mama să treacă pe lapte praf.

Pe scurt, trebuie să:

-verifici numărul de scutece pe care le schimbi zilnic (la un copil mic sunt 4-6 scutece, la unul peste 8 luni si 3 sunt de ajunsş copiii alăptaţi de peste două luni pot avea scaun şi la 7 zile. Câtă vreme consistenţa e normală, nu e cazul ca mama să-şi facă griji. Zuzulina a fost un astfel de copil şi nici acum nu se laudă cu prea mult.

- să goleşti sânul înainte de a trece la al doilea. Nu stiu dacă timpul e foarte important, cât anumite alte semnale. La sfarşit, copilul nu mai înghite la fiecare supt, dar nici foarte rar. Când am senzaţia că am puţin lapte, eu mai las fata să sugă câteva minute si în gol.

- să poziţionezi copilul la sân. Buza de jos trebuie neapărat sa apuce cat mai mult din areolă. O experienţă recentă mi-a arătat ca bebelina nu mai presa capătul canalelor galactofore (se simt la mână, sunt ceva mai tari decât restul ţesuturilor) şi începusem să simt că n-am lapte destul şi chiar stăteam mult cu copilul ataşat, parcă nascusem de 2 săptămani :). La noi soluţia este scosul sfârcului, cu protestele de rigoare, apoi bebe deschide larg gura si eu înfig obiectul muncii cu o miscare rapidă. Ştiu când am făcut bine pentru că ma masează cu buzele şi începe să înghită imediat chiar când am sânul ca un ciorap. Mie personal mi s-a întamplat pentru ca mi s-au muiat sânii asa pe româneşte. Unele mame paţesc asta mult mai devreme decât am păţit-o eu, asa că mi-am imaginat că pur şi simplu la mine nu e cazul. Mă rog. se muiaseră oricum cam de la 5-6 luni, cum păţeşte toată lumea, dar asta e o nouă treaptă (ca să liniştesc mamele cochete, aspectul e acelaşi, chiar nu s-au lăsat).

Iată câteva articole care pot ajuta când mama e îngrijorată de greutatea unui copil alăptat.

În sfârşit, simt nevoia unor explicaţii pentru ce a aprut pe-ici în decursul ultimelor zile. Câand am născut, m-ar fi ajutat mult nişte sintetizări cu un aer mai de sfaturi practice într-ale alăptării. Personal, am găsit un thread de forum cu femei chiar dezgheţate, de la care am avut ce învăţa şi care mi-au arătat primele situri cu informaţii despre alăptare. Însă forumurile sunt pline de postări total nefericite (am dat şi e pe-aici vrepo doua exeple şocante) şi nu cred ca toată lumea stă să decanteze informaţiile, mai degrabă alege varianta care i se potriveşte, desşi sunt unele care încalcă rău de tot bunul simţ. Dare uşor pentru oricine să aleagă ceva dacăă vede că au existat şi alţii care au urmat acelaşi raţionament.

Când m-am dumirit că şi altele aveau nevoie de aşa ceva, am încercat să sar cu explicaţii sintetizând ce am citit şi ce am simţit în experienţa mea de până atunci. hiar dacă folosul acestr posturi poate fi considerat oarecum îndoielnic, poate izul de experienţă ersonală va fi convingătorpentru unele mame şi vor încerca să insiste ceva mai mult cu alăptareapână să scoată prima sticlă de lapte praf.

You Might Also Like

0 comments

About Me