Primul şuşu cu direcţie dirijată

13:47

23 august 2010         Primul pişu la oliţă. Şi singurul, deocamdată, adaug peste două zile.

Mademoiselle s-a aşezat pe oliţă la îndemnul lui buni, ca să deseneze. Buni i-a mprovizat şi o măsuţă dintr-o cutie atunci şi, la ridicare, a descoperit minunea.

Mami crede că e o dată istorică, marcând începutul unei ere foarte lungi, în care mami nu mai are bebelină ci fetiţă maaareee!

Precursoare:

- niciodată nu am pus copilul pe oliţă ca să vânez o scăpare întâmplătoare aşa, ca să mă pot da drept mamă conştiincioasă în faţa alor mei. Am primit tragerile mele de mânecă pentru asta dar ţin cu dinţii de deciziile asumate, chiar la un an şi 10 luni. Aşadar, Anda s-a aşezat pe sfânta oală din proprie iniţiativă. Ca să fie clar că se poate şi aşa.

- dimineața are scutecul uscat - de la începutul verii. Nevrând pe oliţă, am lăsat-o cam o oră după trezire tot cu cel de somn, ca să-l umple. Când îl scoteam mai devreme, aveam de şters parchetul mai des decât aş fi fost dispusă sau pregătită. pentru că odată scos un scutec, nu mai primeşte altul în următoarele câteva ore.


- de la o dată nedefinită, nu prestează pişu în timpul somnului de după-amiază.

- a rărit simțitor intervalul dintre două pişuri :), trec şi 2 ore pe uscat, de mă şi speriasem!


- spune după ce a făcut caca. Mă ajută aruncând scutecul frumos împăturit pe jos, înainte să ne spălăm, deci am evitat momentul acela periculos când copilul, care îşi percepe deşeurile ca pe o parte din el însuşi, simte că te debarasezi de ele şi nu mai prestează în veci. Mi-a trebuit ceva tact pentru asta. Ca să asocieze wc-ul cu scopul lui universal declarat, acolo o schimb de scutec, în picioare, după care îi vâr fnndul sub un jet de apă.

- prima dată a fost de acord să se aşeze pe oliţă după ce a văzut-o pe Raluca. La fel cu reductorul, cerea sa stea şi ea, apoi folosea hârtie igienică.

- Când mă vede în exerciţiul funcţiunii (nu vă oripilaţi, şi voi aţi urmat la vremea voastră aţi urmat puterea exemplului) face pişşşşş! şi râde la mine.

***

Stie de ce are oliţă, dar numai păpuşa face kaki la oliţă. Nu mai zic de faptul că aceeaşi păpuşă mănâncă din lingura cu care îi dă mami să pape Anduţei, ba a şi supt de câteva ori. Zău că .nu mă asteptam să se ataşeze de o păpusă, dar uite că asta a lui buni e băgată în seamă şi preia responsabilitatea pentru multe lucruri murdare .).

}n timp ce scriu cu dreapta, în stânga ţin un castron din care zuăulina papă singură ca un om mare, cu mâna stângă, aşa cum mă vede pe mine că mănânc. Bine, în unele cazuri bagă limba de-un cot în lingură, varsă jumătate, soarbe un sfert şi ce mai rămâne se prelinge pe piept. Dar avem apă, slavă Domnukui.

Acum îi dă şi căţeluşei Cleo să mănânce, i-a picurat zeamă pe nas .). Nu mai spun că e toată maro că s-a pictat cu o cariocă lavabilă, iar cimentul de la picioarele ei e ud de ciorbă - dar n-o să rămână pătat că l-a şlefuit Cleo.

Încerc să mă dumiresc cui îi spune Anda cîtî-cîtî-cîtî .))

You Might Also Like

0 comments

About Me